Kommunikationsstrateg

Lars Teglund

Lars har arbetat med digital marknadsföring, event och kommunikation i 15 år för bl a Norrbottensteatern och nöjesguiden Djungeltrumman i Göteborg. Han var också med och startade festivalen Musikens makt, kulturhuset Föreningsgatan 7 och sitter nu i Dansinitiativets styrelse. Han har ett stort engagemang och nätverk i den svenska kultursektor. Han har en kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap från Göteborgs Universitet.

Lars kommunikationsstrateg på LTU Business och jobbar med kommunikation i olika former i en rad projekt och uppdrag, främst på en strategisk nivå. Men han är en fena på digital kommunikation och event, så du hittar honom ofta bakom kameran, i Ads manager-verktygen eller i entrén till något trevligt, där han kanske ser till att du får ett glas bubbel. Om du nu ser ut att behöva det.

På fritiden trivs Lars bäst med sin familj i skogen, kanske i Ryssbält eller någon gömd glänta på Ormberget, eller vid middagsbordet tillsammans med vänner.

?>