Nu söker vi dig som vill bli ekonomiassistent på ett ledande affärsutvecklingsbolag som arbetar för en bättre framtid i regionen, Sverige och världen.

Arbetsort: Luleå.

Vi tror att du passar perfekt för den här rollen om du:

  • Har utbildning som gymnasieekonom eller kandidatexamen i ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Är duktig på svenska och engelska i tal och skrift

Dina arbetsuppgifter hos oss innebär att vi kräver erfarenhet av:

  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Kundfakturering
  • In- och utbetalningar
  • Löpande redovisning och avstämningsarbete

Vi ser det som en fördel om du dessutom har erfarenhet av:

  • Projektredovisningssystem
  • Arbete med arbetsgivardeklaration och momsdeklaration
  • Rekvisitioner av offentligt finansierade projekt

Din roll hos oss

Som ekonomiassistent hos oss kommer du främst att arbeta med företagets leverantörsreskontra där du registrerar de fakturor som kommer in till bolaget och i detta hantera konteringsprocessen, med företagets kundreskontra och kundfakturering, samt med bolagets övriga bokföring och löpande avstämningsarbete. I ditt arbete förekommer viss annan administration, till exempel hantering av offerter och avtal.

I ditt arbete ingår även ett ansvar för värdskapet på vårt kontor i Luleå. Du är ofta den första som möter kunder och andra besökare och får dem att känna sig välkomna.

Din personlighet

Vi tror att du kommer att stormtrivas med oss om du:

  • Är noggrann, strukturerad och ansvarstagande
  • Har en positiv grundinställning och god samarbetsförmåga
  • Inte är rädd för att hugga i när det behövs
  • Är självgående, har lätt för att lära och vill utvecklas
  • Trivs med att vara ansiktet utåt och få andra att känna sig välkomna hos oss

Om oss

LTU Business är ett affärsutvecklingsbolag som utan egen vinning arbetar för en bättre framtid. Vi bidrar till framsteg och tillväxt i flera branscher och samhällsviktiga områden, genom att leda gränsöverskridande samarbeten och hjälpa modiga ledare, entreprenörer och forskare framåt.

Vår ekonomiavdelning är ett litet sammansvetsat gäng som i sin tur är en del av ett bolag med stark gemenskap och stort engagemang. Som en del av ekonomiavdelningen utgör du ett uppskattat och oundgängligt stöd för hela verksamheten.

Vårt löfte till dig

LTU Business arbetar för en bättre framtid och ditt arbete hos oss kommer att präglas av en positiv framåtanda i en miljö där kvalitén på ditt arbete spelar stor roll. Vi skapar möjligheter för våra kunder, för samhället och för dig som är vår medarbetare.

Vi ger dig förutsättningar att växa i din profession: genom vidareutbildning, nya utmaningar och ger dig även en möjlighet att vara med i andra projekt och uppdrag med våra konsulter utanför själva ekonomiområdet.

Som arbetsgivare arbetar vi målmedvetet för att skapa en stark gemenskap, delaktighet och ett stort ömsesidigt förtroende. Därför är det naturligt för oss att alla medarbetare bjuds in att delta i vår egen affärsplanering och företagsutveckling. Vi har flera sociala grupper inom företaget som arrangerar gemensamma sportaktiviteter, afterworks, utflykter och mycket mer!

Kontakt för mer information

Om du har frågor eller vill prata mer med oss är du mer än välkommen att höra av dig till:

Maria Josefsson
Rekryteringskonsult, Axö Consulting
Tel 070-842 23 35
maria.josefsson@axoconsulting.se

Eva Enberg Isaksson
Ekonomichef, LTU Business
Tel 070-616 11 91
eva.e.isaksson@ltubusiness.se

Ansökan

Urvalsprocessen sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 2 mars.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Axö Consulting. Du ansöker här.

Varmt välkommen med din ansökan!

Hur är det att jobba hos oss?

Du kanske vill veta mer om hur det är att jobba hos oss? Här kan du läsa mer om vår historia, våra värderingar och vad vi erbjuder dig.

Läs mer