Innovationsledning
Kompetensutveckling
IDD Academy
IDD Academy grundar sig på vår beprövade metod Innovation Due Diligence och ger dig en grundlig genomgång av metoden samt en skräddarsydd utbildning i hur den kan tilläpas i din organisation.
Metoden Innovation Due Diligence används idag i en mängd sammanhang där den skapar riktlinjer, stöd och kvalitetssäkring i innovationsutvecklingsprocesser vid universitet, institut, företag och i internationella projekt.
Det här får du
- Ett effektivt undervisningskoncept som säkerställer implementering av Innovation Due Diligence
- 4-5 heldagars workshops med fokus på metodik samt implementering i organisation
- Case-baserad utbildning som sker både i workshops och genom hemläxor
- Framtagning av frågeunderlag och genomförande av faktiska valideringsintervjuer
- Kontinuerligt stöd och support efter undervisningens genomförande
Läs mer om IDD Academy
-
Väldigt många roller, både de med ett internt produkt/tjänste-utvecklingsfokus eller externt orienterade affärsutvecklingskonsulter.
-
Vi anpassar upplägg och tidslinje efter kundens behov, men utbildningstillfällena bedrivs med fördel fysiskt medan uppföljning oftare sker digitalt. Undervisningen kan både ske hos kund eller i LTU Business lokaler i Luleå, Skellefteå, Kiruna eller Piteå. Tidslinjen anpassas efter behov, men gärna med säkerställande att det finns möjlighet för alla deltagare att genomföra process-steg mellan utbildningstillfällena. Generellt sker hela utbildningsgivandet under ca 6 – 12 veckor.
-
Det är en fördel att man har ett case som varje eller ett fåtal deltagare kan arbeta med. Vi supportar kunden i processen att hitta och välja passande case innan utbildningen startar.
-
Innovation Due Diligence (IDD) är en strukturerad metod som kartlägger marknadspotential för produkter och tjänster i tidigt skede, vilket sparar både tid och resurser. Metoden har utvecklats av LTU Business och är idag helt gratis att använda via en så kallad Creative Commons-licens (www.innovationduediligence.com)
Vill du veta mer om IDD Academy?
Skicka meddelandeKontaktpersoner
Vinner fler utlysningar med IDD
Hur tar man fram den bästa metoden för att hjälpa forskare och innovatörer att kartlägga deras idéers marknadspotential i ett tidigt skede? Den frågan ställde sig LTU Business för åtta år sedan och påbörjade därmed utvecklingen av Innovation Due Diligence, en metod som idag används på mer än 300 idéer årligen och dessutom lärs ut som best practice på forskningsinstitut runtom i Europa.
– I de fall forskare använt sig av IDD-metoden så har deras ansökningar varit mer framgångsrika hos finansiären, säger Erik Ronne, Vice President Innovation på RISE.
Europeiskt intresse för LTU Business metod
De senaste åren har allt fler forskningsinstitut och universitet runtom i Europa anlitat LTU Business för att lära sig den unika marknadsvalideringsmetoden Innovation Due Diligence, via IDD Academy. Ett av dem är Institutet Středočeské inovační centrum (SIC) i Tjeckien. – Nu har vi äntligen ett konkret verktyg när vi ska hjälpa våra forskningsorganisationer med deras marknadsvalidering och kommersiella strategi, säger Athziri Moreno Romo, international relations manager på SIC.