IDD Academy

Europeiskt institut tar in Innovation Due Diligence

De senaste åren har allt fler forskningsinstitut och universitet runtom i Europa anlitat LTU Business för att lära sig den unika marknadsvalideringsmetoden Innovation Due Diligence, via IDD Academy. Ett av dem är institutet Středočeské inovační centrum (SIC) i Tjeckien. – Nu har vi äntligen ett konkret verktyg när vi ska hjälpa våra forskningsorganisationer med deras marknadsvalidering och kommersiella strategi, säger Athziri Moreno Romo, international relations manager på SIC.

Innovation Due Diligence (IDD) är LTU Business egenutvecklade marknadsvalideringsmetod som ger stöd och kvalitetssäkring i innovationsutvecklingsprocesser vid universitet, institut och företag. Metoden används på mer än 300 idéer årligen och lärs ut som best-practice runtom i Europa. Ett team på SIC i Tjeckien har nyligen genomgått IDD Academy.

–  SIC stödjer innovation från forskning och SME-bolag men har saknat en bra verktygslåda för kommersialisering. Så vi letade efter best practice där målgruppen är forskningsorganisationer eller företag, och då hittade vi metoden IDD från LTU Business, berättar Athziri Moreno Romo, international relations manager på SIC.

Athziri är nöjd med vårens utbildning och ser fram emot att implementera metoden i organisationen.

– Nu har vi ett konkret verktyg när vi ska hjälpa våra forskningsorganisationer med deras marknadsvalidering och kommersiella strategi vilket är otroligt värdefullt, säger hon.

→ Läs mer om IDD Academy 

Utvecklingsprogrammet Latitude 66
Hällnäs klimatsmarta kompost
Barnboksförfattaren Karin Åberg om IDD
Latitude 66 Mentorship
sizer
?>